2015. okt. 29.

Futócipő teszt - Nike Air Zoom Fly 2

Tesztelő és cikkíró: Somogyi Lajos - Ballószög futónagykövete


A cipőt a kecskeméti Malom Centerben található Playmax áruházban vettem át. A lányok nagyon kedvesek voltak, tesztelgettem a tudásukat is, értenek a cipőkhöz!! :)

Cipő leírás

Küllem: érdekes technikát alkalmaztak a Nike tervezőmérnökei, a belső oldalon látványos narancs pipa, míg a külső oldalon egy laza fekete jelzi, hogy Nike-t visel az illető. Mivel a pipát körülölelő színek is változnak, ezért a cipő nagyon mutatós, elég sokan megcsodálták és dicsérték milyen jól néz ki!





A cipő felsőrészének anyaga könnyű hálós mesh. Az orr részén varrás nélküli gumis erősítések vannak, ettől a lábfej szabadabban mozoghat. A talpbetét a szokásos Nike hab, plüssel borítva. Strapabíró, jól illeszkedő a betét.
A Nike Zoom Fly 2 egy közép stabil, 8mm-es emeléssel rendelkező cipő, melyet a Dynamic Support biztosít. Talpa dupla sűrűségű hab, a középtalp jó támasztást nyújt. Az ütéscsillapításról a Zoom Air technológia gondoskodik.

Összességében egy könnyű, szuper futócipő aszfaltra.

Első próba

Első futásom sportpályán, salakon volt, vékony zokniban. Lezavartam egy pörgős 3 km-t 4:15-4:30-as tempóban.

A Nike-kra jellemzően, ebben a cipőben is nagyon ruganyosan lehet futni, gördülékeny és gyors futást tesz lehetővé, szinte szárnyal az ember.
A salakos pályán a talp rész közepesen tömődött el, mivel a focipálya locsolója nincs pontosan beállítva, így volt felázott rész is a pályán.
Elsőre pozitív az érzés!

A cipő elülső részénél, a fűző kezdeténél van egy merevítés, ami picit nyomja a bal nagylábujjam tövét, de remélhetőleg ez változik, amint jobban betörik a cipő, és hű társak leszünk!


Második futás

Egész éjjel szakadt az eső, reggelre is elég jól szitált még, de nem akadályozott meg a futásban. Alapjában véve reggel 5-5:30 a futás kezdete nálam, a futótársam ott is állt a kapuban, nincs mese, menni kellett.
Most jobban készültem zoknival, egy vastagabb Moose Marathont vettem fel, kompressziós szárral. Az elején még éreztem a nyomást, de aztán elmúlt. Mivel az órám nem találta a műholdakat, ezért belekezdtem egy gyors 4:10-4:20-as tempóba, de 2 km után bele sétáltam, nem bírtam, a reggeli 2x2 dl tejeskávé már ott volt a hasamban. Utána életre kelt a kütyü és máris 4:50-5:10 közötti lazára váltottam, amit elég lassúnak éreztem a gyors kezdet után.
A futás fele egy fenyőerdőn keresztül vezetett (gondoltam nem ázok el annyira), de éreztem, hogy a talaj felázott és a cipő talpa kezd megtelni, néha megcsúszás érzetem volt. Kijutottam az aszfaltra és máris rugalmasabban ment a futás, a talpa is kitisztult.

A könnyű szellőző anyagnak köszönhetően a vizet elég gyorsan beengedi a cipő, viszont örömmel tapasztaltam, hogy nem hagyott nyomot a bőrömön a cipő.
Vasárnapra egy hosszabb távot tervezek, mert szeptember 27-én Hírös Félmaraton lesz, készülni kell.

Hamarosan még több futásélmény, Nike Zoom Fly 2-ben! :)

A cipő: http://goo.gl/e4gKPM






2 Replies so far - Szólj hozzá

  1. Szia! Ez a cipő hány km-re van tervezve? Heti 60-70km még belefér? Esetleg rövidebb/kevesebb futásokra jó?

    VálaszTörlés
  2. Szia! Háát igen, ezt a cipőt inkább kevesebb kilométerekre ajánlanánk. Heti 25-30km optimálisabb választás. Bár ez attól is függhet mennyire igényli a lábad az alátámasztást, illetve, hogy milyen talajon futsz. Ha aszfaltra keresel erősen stabil cipőt ilyen távokra, akkor lehet, hogy más modellt néznék. A Zoom Fly 2 rövidebb távokra, és kevesebb futásokra lett alapjában véve tervezve.

    VálaszTörlés